07 juni, 2006

Å risikere litt mer...



De siste dagene har inneholdt en god del skyer (Takk til dere gode venner som har oppmuntret meg!) Det er fortsatt ganske disig, men noe som har slått meg er hvor mye fokus betyr. Jeg har sittet de siste dagene og lest boken "Den himmelske mann" og blir slått i bakken av den tro den mannen viser. Det å virkelig ha tatt et standpunkt om at om jeg lever eller dør så gjør jeg det for Herren. Hvor mange i denne verden kan egentlig si dette og mene det?

Det som er kult med den boken er at den gjør at jeg får lyst til å være litt mer frimodig, ta litt større steg, risikere litt mer, elske litt mer - selv om det innebærer en risk for å gå på tryne og bli skuffet og såret. Men med Gud på laget så kan en være trygg på at de mørke, så vel som de lyse fargene kan brukes til et fantastisk mønster.

Boken sa noe kult om at vi må først gjennom Golgata, så kommer pinsen!

"Hold me in your arms. Never let me go.
I want to spend eternity with You.
I stand before You Lord, and give You all my praise.
Your love is all I need. Jesus, You are all I need.
My life belongs to You. You gave Your life for me.
Your grace is all I need.
Jesus You are all I need.

And now that you are near,
Everything is different.
Everything's so different Lord.
I know I'm not the same.
My life You've changed.
I want to be with You.
I want to be with You.

And I will sing for You always.
Cause in Your presence God is where I want to stay"
-Marty Sampson-

4 Comments:

At 7/6/06 15:17, Blogger Unknown said...

Du har så mye godt å komme med! Er fast innom bloggen din og leser:) Det er sant det du skriver. Vi trenger noen "puff" innimellom til å bli mer frimodige. J. Ortberg sa "If you want to walk on water, you've got to get out of the boat!" Av og til må vi tørre å ta steget ut av vår komfortsone og stole på at Gud er med. Det er først når vi gir opp å gjøre alt i egen kraft, men heller slipper Gud til, at vi ser hva Gud virkelig kan gjøre gjennom oss.

Jeg har laget en link fra siden min til bloggen din:)
God bless!

 
At 7/6/06 16:23, Anonymous Anonym said...

Broder Yun kommer faktisk til Oase her i Fredrikstad den 14. juli! Da skal jeg være der :)
Gleder meg til å høre han i levende live!

Ha en strålende dag, og husk "Behind every cloud lies a silver lining"..

Bless!

 
At 10/6/06 19:32, Blogger Eirik Fjeld said...

Bruder Yun viser som du sier en helt vanvittig tro! Det er nesten urealistisk det han skriver, men Gud er trofast og god. Hadde bare jeg vist litt av hans tro, hadde jeg vært fornøyd! En fantastisk bok!

 
At 15/6/06 23:21, Blogger Nina said...

Karina: Det er utrolig sant som Ortberg sier, om å tørre å gå ut av båten om en skal gå på vannet. Tror bare det er så lett å gjøre samme feilen som Peter. Vi har fokus på vannet istedetfor på Jesus! Takk for alltid gode kommentarer.

Rune: Oj, der kunne jeg også tenke meg å være! Må være spesielt å høre han 'live' og virkelig se han leve det han snakker! Og takk for godt sitat!

Eirik: Det er sant, virker nesten urealistisk noe av det i boken, men samtidig tror jeg det er noe med 'vårt' samfunn. Vi er blitt så sløvet. Vi er ikke vant til mirakler her oppe! Men boken er hvertfall inspirerende! Takk for kommentar!

 

Legg inn en kommentar

<< Home