10 mai, 2006

Vi ler mot de kommende dager


Remember the day when we ran away
And we saw the world for the first time?
We drove through the night to those big city lights
And we knew that we could do anything
Anything at all

We don't have to live memories
Time can turn our dreams to reality
Oh, the possibilities
Now is the time to make up our minds
And live like this is the last day

That we have a chance to put it on the line
And run away to the best time of our lives
Because I still believe that we can we do anything

Walk through the doorway to the great unknown
This is the moment
(Sanctus Real)



Livet er godt å leve! Den sviende huden min gjør meg indelig klar over at jeg har slikket altfor mye sol de siste dagene, men det minner meg samtidig på hvor utrolig herlig lyset er, solen! Vår er utrolig fantastisk. Å se det grønnes og blomstrer på alle kanter! Det er så mye liv alle veier! Trauste sørlendinger kommer ut av hiet sitt og virkelig fryder seg.

Vi har fått en forsmak av sommeren, en liten hilsen om at vi går lysere og varmere tider i møtet. Og selv om værmeldingen nå melder kaldere vær etterhvert, har vi fått kjenne litt på hva som kommer etterhvert.. Det er så deilig. På samme måte som noen ganger når en er på et møte eller i en eller annen setting, hvor Gud bare føles så nær. Hvor en virkelig føler at en kan kjenne Guds hjerteslag. Denne lille hilsenen som sier noe om hva vi går mot. Som får oss til å lengte etter mer. De gangene en bare skulle ønske en kunne fryse øyeblikket og være der i 'saligheten' for all evighet. Og så går det opp for en at det er den fremtiden vi går i møte. En gang skal det bare være godt!

Det er blitt så klart for meg - viktigheten av å glede seg til fremtiden, men samtidig kunne være i nuet - å lage gode øyeblikk her og nå!! Å være på stedet hvil!

2 Comments:

At 11/5/06 21:33, Anonymous Anonym said...

Så sant, så sant...

Gud vil ikke at vi kun skal glede oss til vi kommer til himmelen en dag; Han vil at vi skal glede oss her nede på jorda også!!

Tiden flyr så alt for fort...og når jeg ser tilbake på et år, angrer jeg ofte litt på at jeg ikke gjorde mer ut av det. Fant på flere ting, gledet noen mer, satt mer pris på livet liksom... Vi bestemmer selv hva vi fyller livet vårt med. Vi burde kanskje tatt bedre vare på hver dag og alle mulighetene som ligger der...rett foran oss!!

Ha en fin dag;) Og lykke til i eksamensperioden...

 
At 19/5/06 01:16, Blogger Nina said...

Takk for en koselig melding Karina:) Synes det er trivelig at du følger med i bloggen min, og det er så sant som du sier - at det er så ofte man angrer på det en ikke gjorde.. Livet går så altfor fort, så jeg tror det ligger mye viktig i det å virkelig gripe dagen!

Ha den beste dagen!

 

Legg inn en kommentar

<< Home