17 april, 2006

Reklamefri dag




Jeg fascineres av de reklamefrie dagene i Norge. Synes det er kult at dette fortsatt er en regel som følges. At det finnes utvalgte dager i året hvor pausen mellom tv-programmer brukes til å gi spalteplass til organisasjoner og andre som gjør noe viktig for noen. At det finnes dager hvor seerene skal få slippe å få info om det nye, det beste, det fantastiske som er kommet. Få slippe å høre om antioksidanter, provitaminer, antirynkemidler, essenser fra histen og pisten, forebyggende, utsettende, verdi, ph, mindre sukker, kalorier osv..

Det er så mye støy i vår verden, så mye som drar. Kanskje dager som disse reklamefrie dagene kan skape litt stillhet, ettertanke, la de som sjelden slipper til få en stemme.

Det er så deilig når man er inni en god strøm, hvor man ser gode ting på skjulte plasser. Når man ser rosene mellom tornene. 1 påskedag er en fantastisk dag!

For en gave, for en pris, hvilket håp!



4 Comments:

At 17/4/06 02:56, Blogger Stine said...

koselig at du stikker innom bloggen min av å te. enjoy lesinga. kanskje e stikker innom her også nå etterhvert...

 
At 17/4/06 14:51, Blogger patrick said...

reklamefrie dager er helt fantastiske!! jeg liker de dagene altså!!

 
At 20/4/06 12:44, Blogger David said...

Fint med reklamefrihet, ja. Men jeg synes de alternative reklamene noen ganger blir litt morsomme, fordi de skal være så SAIKO dramatiske. Må innrømme at jeg noenganger ler så jeg griner i sofaen, og får dårlig samvittighet etterpå, for det er sikkert tusenvis av gode grunner til å IKKE le av "Norsk Forbund for de som ikke får sove om natten fordi de får ryggsmerter av sin egen hoste". :)

 
At 23/4/06 06:33, Blogger patrick said...

David: eller blindeforbundet som truer med å komme å bare kikke...husker du den eller??

 

Legg inn en kommentar

<< Home