12 juni, 2006

Gud med oss


Kjempekoselig cellegruppeavslutning, godt vær, fotball-vm, grilling og gjensyn med venner jeg ikke har sett på lenge er virkelig ingredienser som har gjort det til en meget god avrunding på uka som har gått. Det går mot sommerferie, er veldig mange år siden jeg skal ha så lang sammenhengende ferie som jeg skal ha nå, gleder meg fryktelig masse til det! Skal bli godt!

Har tenkt mye på en ting i dag, på ordet "Immanuel", Gud med oss... Det er det vi ønsker oss, at noen kan være med oss. "Bli med meg på kino", "Bli med meg til legen, jeg skal få resultatet på den prøven i dag", "Kan du bli med meg til det møtet" Bli med... Vi har en Gud som er med i alt. Han er med opp på høydene, sitter der og nyter utsikten sammen med oss. Men vi kan være trygge på at han ikke backer ut selv om det går nedover. Han blir ikke sittende, men han blir med oss ned i dalen. "Selv om jeg går i dødsskyggens dal, frykter jeg ikke.. For du er MED meg.." Han er med på skolen, med på jobben, med til tannlegen, med på ferien, med på butikken for å kjøpe melk. Han er med når du er morgentrøtt og lei, han er med når du sitter oppe til langt på natt og filosoferer over livets underfundigheter. Du har et vitne til livet ditt. Ikke et øyeblikk av livet ditt går tapt uten at noen har sett det, fått det med seg. Han får med seg både tårer og smil.. Ingen ting er skjult for Han. Og med den viten kan vi være trygge på at noen alltid vet hva vi gjennomgår og hvordan vi har det, noen har omsorg for oss. Samtidig kan det tjene som motivasjon til å gjøre det beste utav hvert øyeblikk, for noen ser hvordan du forvalter de minutter og timer som er gitt deg.

Tenk hvor kult det må være, å komme til himmelen, ta plass på Guds fang og Han humrer og ler litt for seg selv og med et lurt smil sier til deg "Husker du den gangen du.............". Gud ser deg og går med deg! Kult hva?!

6 Comments:

At 12/6/06 12:11, Blogger Unknown said...

Dette trengte jeg i dag... Det er så lett å ta for gitt hvor bra det egentlig er å ha med Gud i alt vi gjør. Han er der alltid! Vi trenger ikke å bestille time for å være sammen med Ham. Genialt altså!

Fikk meg til å tenke på det som står i Josva 1,9. "Vær frimodig og sterk! Frykt ikke, og vær ikke redd! For Herren din Gud er med deg i ALT du tar deg fore."

 
At 14/6/06 23:46, Blogger Tor Gunnar said...

Du tenker mye Nina!

...men når det er sagt, så er det jo viktig at jeg poengterer at du tenker mye klokt! Synes du skrev mye bra i dette innlegget!

Ønsker deg en super sommer! Ü

 
At 15/6/06 23:47, Blogger Nina said...

Karina: Takk for kommentar! Det er sant som du sier, er utrolig lett å glemme det at vi har den sterkeste med på laget vårt. At større er Han som er i oss, enn han som er i verden!! Og Han er tilgjengelig 24/7! Ha en bra dag!

Tor Gunnar: Takk for at du la igjen en hilsen, koselig! Håper du har noen gode sommerdager! Blir det Oslo på deg til høsten eller? Ha en god sommer du med!

 
At 21/6/06 19:20, Blogger Tor Gunnar said...

Det blir nok ikke Oslo nei - enten Kr.sand eller Notodden. Dersom jeg kommer inn på HiA, så blir jeg antakelig her....hvis ikke pakker jeg sakene mine og drar til Notodden, verdens navle. Ü

 
At 6/9/06 21:16, Blogger Grete Winther Westrum Løvås said...

Det er virkelig stort. Han er med. Uansett. Jeg liker veldig godt måten du skriver på. Reflektert og varmt.

 
At 6/9/06 21:17, Blogger Grete Winther Westrum Løvås said...

Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

 

Legg inn en kommentar

<< Home