22 mars, 2006

Nese gis bort

Til vanlig er jeg glad i nesa mi. Den funker alldeles utmerket, og jeg er takknemlig for dens funksjoner. Er digg å kunne lukte og det er så mange lukter jeg setter pris på.. Som f.eks lukten av regn en sommerdag, kaffi, jordbær, nyvasket sengetøy, babyer, julemiddag, grantre, liljekonvaler, sjøen osv...

Men i dag kunne du fått om du ville hatt den... I dag har den ingen nytteverdi i det hele tatt.. Er blitt snydens forkjølet. Det eneste nesa mi har fått utrettet i dag er å renne som en foss, stikker, prikker, kiler (eller tjiller som en kompis ville sagt).. Jeg føler jeg må nyse hele tiden. Ikke klarer jeg å uttale m'er og n'er (så pasientene som har ører som ikke helt gjør jobben sin, forstår ikke hva jeg prøver å formidle... Så jeg tror rett og slett jeg må permitere den på ubestemt tid..

Atsjoooo....