16 mars, 2006

Det som før var...



I dag sitter jeg og tenker på ting jeg ikke har sett på lenge.....

* Blå blodgiversekker.. Alle hadde en sekk fra blodbanken - da de enten hadde foreldre eller slekt som ga blod, og om ikke så fikk en overtalt dem til å gjøre det - med det siktemål å få en slik blå sekk..

* Små plastflasker med rød kort, slike som de fleste hadde med seg på skolen og overalt enten med saft, vann i eller annet.. De har jeg ikke sett på lenge.

* Buggpapir, og Bugg i seg selv... Smaken gikk ut irriterende fort, men de hadde sin sjarm.

* Hvor ble salte ufo av? Så alltid ufopapir på kinoen. Kanskje det bare var en ting der jeg bodde, men salte ufo og kino hørte sammen.

* Bankebrett, også nevnt i Erlend Lo's roman "Naiv super" - disse plastlekene med plastspiker som en skulle slå igjennom på den andre siden med en plasthammer.

* Sølvpilen-blader

* Jojo'er - når var forrige jojoår, og når kommer neste?

Det er mye jeg savner som før var, men så innser jeg det at det er kommet mye til som ikke var, når før var...

2 Comments:

At 30/3/06 13:01, Blogger David said...

Sølvpilen er back in town, forresten.

Ellers savner jeg den knøttlille Riegel-sjokoladen til 1 krone, samt stjernepose med KIZZ-kort oppi.

 
At 30/3/06 15:33, Blogger Nina said...

Den blå eller den rød Riegel-sjokoladen? Å, de var så gode.. Men kanskje jeg hadde blitt skuffet om jeg hadde spist de i dag.. En sånn sjokolade er jo som en dråpe i havet..

 

Legg inn en kommentar

<< Home