25 januar, 2006

The shoe people

I mange år gikk jeg rundt og var bekymret for at jeg kanskje hadde en litt for livlig fantasi, og fant på ting som ikke helt tilhørte virkeligheten. Det hadde seg nemlig slik at i settinger hvor 'barne-tv' ble nevnt og diskutert (det er nå en kjennsgjerning at når en blir litt eldre, så får barnetv en ny verdi, av nostalgisk karakter. Man tuller ikke med barnetv-helter....). Uansett - når barnetv ble nevnt, prøvde jeg ivrig å delta i samtalen med min yndlingsbarnetvserie "Skotøyland"... Jeg snakket varmt om skogeneralen, om ballerinaskoen, skoen som klippet plenen osv... Men dessverre husket ingen dette og minnes ikke å ha hørt om det heller... Jeg prøvde å slå i bordet med at min søster også husket denne serien, men fikk alltid til svar om at det måtte bare være noe jeg hadde funnet på... Og tilslutt trodde jeg nesten på det.. At skotøyland bare fantes i fantasien min... Helt til jeg fant dette:


Så til alle mine venner som aldri helt trodde på meg: Skotøyland fantes virkelig!!


Every time you're skipping down the street
Think about the shoes upon your feet, today
It's a magic world when your toes uncurl
Sh-sh-sh-shoe people, Sh-sh-sh-shoe people,
Sh-sh-sh-shoe peopleSh-sh-sh-shoe people,
Sh-sh-sh-shoe people, Sh-sh-sh-shoe people

What've you got between you and the ground
When you want to dance of simply run around
There's some friends down there to take you everywhere
Sh-sh-sh-shoe people, Sh-sh-sh-shoe people, Sh-sh-sh-shoe people.....

3 Comments:

At 27/1/06 18:43, Anonymous Anonym said...

Nei,og nei,nå går fantasien din langt,Nina...Har du t.o.m. tegnet sko og diktet en sang for å prøve å overbevise oss om at skotøyland ikke bare finnes inni hodet ditt!! Men du lurer ikke meg;)Du må komme opp med noe bedre!

 
At 21/3/06 15:07, Blogger Kristin-Bistin-Bo-Bistin said...

ae huske det!!!Ae huske det!!!

 
At 22/3/06 01:11, Blogger Nina said...

Å, så bra Kristin! Takk for at du støtter opp om mine barndomsminner, som mine venner bare tror er noe oppspinn! Håper du har det bra i australia!

 

Legg inn en kommentar

<< Home