21 januar, 2006

Den som ler sist.......

Dagen i dag har vært en snodig dag. Begynte veldig bra.. Jeg var riktig så fornøyd når jeg stolpet meg avgårde til jobb i dag morges. Humret litt for megselv både over egen stolping og høye kneføring, samt andres tapre forsøk på å beseire brøytekanter og bra snødybde. Konkluderte for megselv at vinter er utrolig koselig, og når mine kollegaer akket og veet seg over denne snøen, måtte jeg si at jeg finner det riktig så sjarmerende... Det var da.....

8 timer senere, rikelig med snø, mangel på brøytebiler (hva i all verden gjør brøytesjefen på ferie i Israel nå?), så står jeg der... Heller litt oppgitt etter å ha ventet på bussen i 1 time uten å ha sett snurten av den. Frossen, lettere frustrert ringer jeg buss-selskapet som kan informere om at bussen trolig kommer, men at det kan ta tid.. Jeg innser det at det er fånyttes å stå der og vente, så jeg ringer drosjeselskapet. Får snakke med en hyggelig fyr som garanterer drosje i løpet av 15-20 minutter. Etter 50 minutters venting innser jeg det at taxi heller ikke funker som fremkommstmiddel på en dag som dette... Fåmælt, oppgitt og veldig kald - forbarmer en kollega seg over meg og tilbyr seg å 'stikke av' fra jobb for å kjøre meg hjem...

Vi får skuffet frem bilen, karret oss over brøytekanter, skrenset litt fra side til side - men hjem kom jeg tilslutt.. Gikk inn døren godt og vel 2 timer etter jeg gikk fra jobb..

Har sett utrolig mye tragikomisk i dag. Biler som har stått på kryss og tvers. Folk som tar i bruk alle kreative metoder for å få biler som har satt seg fast løs... Har sett mange eksempler på dårlig og merkelig brøyting. Utrolig hvor satt ut man blir av været. I dag har det sett ut som det eneste som har betydd noe på sørlandet er å komme seg trygt fra a-å, og ha strømforsyning. Får meg virkelig til å tenke på hvor priviligert vi er..

Så når jeg omsider kom meg hjem, og fikk forsinkelser og alt litt på avstand, så synes jeg vinter er utrolig vakkert! Om det bare nå kunne vare!!