03 januar, 2007

Ha et Gudmalt godt år!

Godt nyttår!!

Satt og tenkte på hva jeg ønsker skal være overskriften for det nye året. Jeg har et nyttårsforsett for det nye året og det er å leve saktere!Jeg har et ønske om å virkelig være tilstede i livet, ha god tid til å leve, og kjenne at jeg lever! Og når jeg tenkte på dette, slo det meg at jeg ønsker å leve maksimalt! Det var da det nye ordet datt ned i hodet på meg, ikke maksimalt, ikke minimalt, men Gudmalt!

Tror ikke ordet finnes i ordboken, men anse det herved som innført. Jeg ønsker at Gud skal male 2007 med Hans farger, legge Hans drømmer på våre hjerter. Jeg ønsker at 2007 skal være et Gudmalt år! Et sakte år, for da har man tid til å virkelig lytte, virkelig føle, virkelig være. Jeg går for et Gudmalt år, for da må det blir bra..

Begynner det nye året med en tekst fra sangen "Live" til Krystal Meyers

Another sinking sun
And I am filled with worry
With every morning comes
Uncharted territory
Am I too young and restless
To live the way the fearless do?

I think it’s time I start to...
Live
Unafraid of tomorrow
Live
Knowing You’re in control
Live

This life wasn’t made to waste away
I wanna live
Take my concerns and cares
Give me new revival
I may be breathin’ air
But You’re my soul survival
I wanna know the freedom
That can only come from You

I’m so tired of waiting
There’s no more time to lose
So give me strength to move
To live

5 Comments:

At 3/1/07 06:08, Blogger patrick said...

Godt nyttår til deg også!!
Veldig bra overskrift for året! Lykke til og jeg tipper at Gud kommer til å vise deg masse!

(jobber du nattevakter denne uka eller, postene dine er liksom kommet på den tiden...eller bare naturlig våken??)

 
At 4/1/07 16:36, Blogger Sigleiv said...

Det ser ut som om du vil få et fint år Nina. Jeg er redd for at jeg har skrudd opp et allerede høyt tempo.
Nyt 2007 fult ut!!!

 
At 5/1/07 02:06, Blogger - viV - said...

Høres ut som en god ting, å ha et Gudmalt år. Det er alltid oppmiuntrende å lese bloggen din, du skriver godt om viktige ting!!!

 
At 7/1/07 11:58, Blogger Unknown said...

Hei vennen:)
Ønsker deg et kjempegodt år også! Skal bli spennende å se hva Gud har lagt foran deg både med tanke på jobb, kjærlighet og oppgaver det neste året... Fortsett å være den utrolig gode jenta du er! Jeg er så takknemlig for at jeg har blitt kjent med deg:)
Vi snakkes på torsdag da, gudla!!

 
At 12/1/07 02:42, Blogger Nina said...

Patrick: jeg er bare fryktelig b-menneske;) Og har veldig vondt for å få snudd døgnet igjen etter nattvakter;)

Sigleiv: det skal jeg gjøre. Og du må ha lykke til med innspurten på studiet!!

Vivian - takk skal du ha:) Koslig at du kommer innom og legger igjen kommentarer!

Karine - du er like nydelig som alltid. Vi savnet deg på cg i dag. Håper du kommer sterkt tilbake neste gang. Vi må ta et cafebesøk en dag!!

 

Legg inn en kommentar

<< Home