19 oktober, 2005

Muffinsbaking


Skal egentlig bedrive eksamenslesing i bistandspolitikk nå, og da skjer det som alltid skjer når jeg skal lese til eksamen - jeg kommer på en million andre prosjekter som kunne vært interessante å bedrive.. Så hvorfor ikke bake noen muffins som jeg kan ta med når jentegjengen skal samles i kveld... Fant en oppskrift på en amerikansk type, som jeg mikset litt med - og så får vi se da hvordan resultatet blir. Jeg er en smule skeptisk ettersom oppskriften påstod at jeg nesten ikke skulle røre noe, og at et par melklumper ikke gjorde noe... (blir jeg lurt av noen mon tro....?)

Her er forresten oppskriften om noen skulle tørre å prøve dem en gang;)

Amerikanske muffins (6 store)

2,5 dl melk
1 egg
¾ dl matolje
4,8 dl hvetemel
3 store ts bakepulver
en klype salt
1,5 dl sukker

Det tørre og det våte blandes hver for seg. Deretter røres det tørre lett ut i væsken. Røren skal ikke være jevn, da blir muffinsene seige. Ha i ønsket smakstilsetning. Fyll i store muffinsformer som ligger i muffinsbrett. Stek ved 200-220 grader i 15-20 minutter.