17 oktober, 2005

You shall be secure



Var nede ved sjøen her en dag og bare satt på svaberget og lot bølgeskvulpet bli til rytmen av bønnen min. Noen ganger må jeg bare ut for å klare å be.. Enten gå en tur, sitte ved sjøen eller kjøre bil. Konsentrer meg så mye bedre da. Er jeg hjemme så ser jeg alltids millioner av prosjekter jeg burde begynne på...

Og prosjekter er det mange av. Har hatt nok en opplæringsvakt på sykehuset i dag. Går veldig greit, men begynner å få en anelse av at jeg kanskje liker medisinske avdelinger bedre enn kirurgiske. Kan ikke helt sette ord på hvorfor, liker nok bedre utredningsbiten enn pre-per-post-operasjonsfokuset. Og kirurgiske avdelinger har en tendens til å være kaotiske. Men jeg er jublende glad for at jeg har fått et bein på innsiden, at jeg får vakter på sykehuset i disse trange tider.

Bor i Jobs bok om dagen, og kom over et utrolig fint vers som jeg holdt tett til hjertet tidligere, men av en eller annen grunn har glemt litt bort, men som jeg virkelig skal lære og minnes igjen!


"You shall be secure, because there is hope. Yes, you shall search, and shall take your rest in safety. Also you shall lie down, and none shall make you afraid. Yes, many shall court your favor" - Job 11:18-19